reede, 9. jaanuar 2015

Retsept: šokolaadine näomask

Ma ei ole kunagi väga meeleldi erinevaid maske teinud, sest neid peab nii kaua näonahal hoidma ja mahapesemine on ka üks suur vaev. Kuid kui häda käes on, siis olen neid ikka teinud. Poemaske ei kasuta ma teadaolevalt juba umbes aasta, nii et mul on tulnud need ise valmistada. 

Isetehtud näomask kaua ei säili, mistõttu on mõttekas teha valmis vaid 1 korraks kuluv "portsjon." 

Ilma pikema jututa panen siia kirja ka retsepti:
  • ½ tl kookosõli
  • ¼ tl mett
  • 1 tilk viirukiõli
  • 1 tilk apelsiniõli
  • 1 tilk kaneeliõli
  • ½ tl savipulbrit
  • ¼ tl kakaod
Kõigepealt võtsin ühe väikese purgi ja panin selle kastruli põhja. Kastruli täitsin veega ja panin selle pliidile. Samal ajal, kui vesi soojenes, panin purki kookosõli ja mee. Ootasin, kuni mesi ja kookosõli segunesid, ise samal ajal pulgaga segades. Võtsin kastruli tulelt ja tõstsin purgi välja. Lisasin eeterlikud õlid ja seejärel savipulbri ning kakao, jätkuvalt segades. Segul lasin paar minutit jahtuda. Kandsin maski eelnevalt näotoonikuga puhastatud nahale. Hoidsin maski nahal 10-15 minutit ja siis pesin maha.

NB! Eeterlike õlidega peaks olema ettevaatlik, kui nahk on tundlik. Minul hakkas mask näos veidi kipitama, kuid ma usun, et eeterlikud õlid võib ka välja jätta ning kaneeliõli asendada näpuotsatäie tavalise jahvatatud kaneeliga ja apelsiniõli sidrunimahlaga.