kolmapäev, 3. september 2014

Banaani- ja matchasmuuti

Mulle meenus, et mul on kapis juba juulikuust potsik matcha tee pulbrit, mida ma ei ole eriti tarvitanud. Miks ma selle siis üldse endale ostsin? Kuna väidetakse, et 1 tass matcha teed võrdub oma kasulike omaduste poolest ligikaudu 10 tassi tavalise rohelise teega. Oma matcha sain mõistliku hinna eest Umami poest Tartus ja täpsemalt saab matcha kohta lugeda siit.

Kuna matcha tee maitse mulle väga ei meeldi, isegi meega maitsestatult mitte, siis otsustasin selle ikkagi ära kasutada. Seda saab muidugi kasutada ka loodusliku rohelise värvainena, aga mulle meeldib idee kasulikust smuutist rohkem. Seetõttu otsustasin katsetada ja panin kokku ühe smuutiretsepti.
  • 1/2 klaas kreeka jogurtit ja 1/2 klaas filtreeritud vett või 1 klaas keefirit
  • 1/2 banaani
  • 1-2 tl matcha tee pulbrit
  • 1/4 tl kurkumit
  • 1/2 - 1 tl mett või kookossuhkrut
  • 1/2 tl kaneeli
  • 1 tl kakaod
  • 1 tl macat (tasakaalustab hormoone)
Lisaks smuutile olen matchast ka näotoonikut teinud.  Kuidas? Tegin ühe väikse (150 ml vett ja 1 tl matchat) tassi kanget matcha teed ja lisasin sellele võrdse koguse õunaäädikat.  Selle segu panin pudelisse ja kasutasin igapäevaselt. Sobib väga hästi probleemsele nahale. Tegu sama toonikuga, millest rääkisin "Minu ilurutiin" postituses.