teisipäev, 5. august 2014

Näokoorija Himaalaja soola, kaneeli ja muskaatpähkliga

Näokoorija oli vist esimene näohooldustoode, mida ma ise tegema hakkasin. Algul kasutasin tavalist valget suhkrut, sest seda jäi mul väga palju üle. Arvestades seda, et ma valgest suhkrust täielikult loobusin ja asendasin selle meega. Suhkrukoorijad on tegelikult väga head, aga seekord otsustasin, et teen selle hoopis roosa ehk Himaalaja soola baasil. Samuti kasutasin oliiviõli asemel kookosõli. Suvel saab seda õnneks endale lubada - nimelt tahkub kookosõli erinevate andmete järgi alla 25 või alla 18 kraadi juures. 

Kuna mul on reis ees ootamas, pidin tegema väikse koguse, et oleks mugav kaasas kanda. Kõige lihtsam oleks öelda, et soola/suhkru ja õli vahekord võiks olla 2:1, mistõttu võtsingi ligikaudu 4 tl soola ja 2 tl kookosõli, segasin need omavahel ja lisasin ka veidi kaneeli ja muskaatpähklit. Viimased sobivad hästi probleemsele nahale, sest kuuldavasti vähendavad need põletikke ja on antibakteriaalse toimega. 

Suur kiusatus oli ka mõnd eeterlikku õli lisada, aga otsustasin seda seekord mitte teha. Lepin seekord mõnusa kergelt jõululõhnalise koorijaga.
 
Ja et retsept silme ees oleks:
  • 2 osa soola/suhkrut
  • 1 osa õli (kookosõli või oliiviõli)
  • 1/4 tl kaneeli (võib tundlikku nahka ärritada, nagu ma olen aru saanud)
  • näpuotsatäis muskaatpähklit

P.S. Kasutada võib ka tavalist meresoola, kuid selle graanulid võivad olla liialt abrasiivsed. Minul kodus olemasolev Himaalaja sool oli väikeste graanulitena.