esmaspäev, 4. august 2014

Lihtsad paleo kookosküpsised

Kuidas leida oma lemmikroa retsepti, mis on ühtlasi ka tervislik? Kirjuta ette 'paleo' ja võid kindel olla, et see [retsept] ei sisalda tuntud allergeene, nagu gluteen ja laktoos, ning ka ebavajalikke koostisaineid, nagu valge suhkur.

Ja kuna viimasel ajal on mu toitumine jälle veidi ripakile jäänud - selles mõttes, et see on väga ebaregulaarseks muutunud ja juurviljade osakaal on vähenenud, siis on mu kõht kl 10 õhtul tühi, kuigi lõpetasin just mõni aeg tagasi õhtusöögi söömise. Olen tähele pannud, et kui korrapärasus jälle ära kaob, siis tekivad õhtuti ka isud. Aga mida teha, kui poes müüdavad snäkid on nii-öelda keelatud? Tuleb üle vaadata oma kapid ja siis hakata mõtlema, mida võiks küpsetada või valmistada.

Minul tekkis isu kookosküpsiste järele. Poes müüdavad sisaldavad 99% juhtudest nisujahu. Minu puhul on nisujahu teadagi suur EI. Nojah, tuleb siis ise teha.

Järgnevat retsepti olen varem juba proovinud ja selle retsepti järgi valmistatud küpsised maitsevad väga hästi.

Retsept: 
  • 1 lahtiklopitud muna
  • 2 sl mett
  • 1/2 tl vaniljeekstrakti
  • 1/4 tl meresoola
  • 2 tassi (4 dl) kookoshelbeid
  • 1 sl kookosjahu 
Kokku tuleks segada muna, 2 sl mett, vaniljeekstrakt ja sool. Seejärel segada sisse 2 klaasi kookoshelbeid ja 1 sl kookosjahu. Seejärel tuleks saadud mass lusikaga väikesteks pallikesteks vormida ja asetada küpsetuspaberile.

Ahjus võiks küpsistel küpseda lasta 12-15 minutit 175 kraadi juures. 

Minu ports sai just valmis...