neljapäev, 28. august 2014

Mida süüa reisil?

Mida süüa reisi ajal? Mõtlen just sellise reisi ajal, kus peamiseks transpordivahendiks on buss, ja ainuke koht, kus reaalselt süüa saaks teha, on kämpingu köök. Kui see köök üldse olemas on. Tihti võib juhtuda, et ei ole kööki, aga samas sooja sööki ju tahaks. Väga hea, kui kämpingu lähedal on mõni söögikoht, kus pakutakse peale friikartulite ja burgerite ka midagi tervislikumat. 

Nimelt pidasin mina enne oma pikka 11-päevast bussireisi maha tõelise lahingu - mida süüa, kui ise süüa teha ei saa?! Tuleb tunnistada, et mind valdas kerge paanika. Mina, kes ma hommikuti tahan omletti, lõunaks nt kana ja juurvilju ning õhtuks nt kergemat salatit või smuutit.

Asusin guugeldama häid ideid ja järgnevalt koostasin nimekirja toiduainetest, mida reisile kaasa võiks võtta ja mille mina kaasa pakkisin:
  • Kõige tavalisemad kartulihelbed (mitte need jubedad E-aineid täis või igasuguste lisanditega kartulipudrusegud), mida on pisut keeruline poest leida. Olgu öeldud, et nende leidmiseks käisin ma Pärnus läbi umbes 4 suuremat supermarketit. Kuna kartulihelbed on soola ja muude maitseaineteta, tuleb arvestada, et väike kogus soola ei tee paha.
  • 1-liitrine keefir. Paranoia, et see 1-2 päevaga hapuks läheb, on liigne. Pluss on see, et see hoiab seedimise korras. Tõestatud.
  • Pähklid. Jah, ma ei ütle kunagi rasvale ei, kui tegemist on oliiviõli, kookosõli, avokaado, pähklite või võiga.
  • Tume šokolaad, mille kakaosisaldus on üle 70%.
  • Beebitoit. See oli idee, mille ma internetist leidsin, ja ma ei oleks arvanud, et ma sellesse nii tõsiselt suhtun. Miks beebitoit? Sest toiduainetööstuste juhid arvavad, et kui beebisid võib veel keemiast säästa, siis täiskasvanutele võib seda keemiat topelt sisse sööta. Enamasti ei ole ju beebitoidu sisse lisatud suhkrut ega muid aineid. Muidugi peab etikette hoolega jälgima, kuna Poolas sattusin õuna- ja mustikapüree "otsa", kus olid kõik need ebatervislikud koostisained sees. Prisma toidupoes on müügil orgaanilised beebidele mõeldud püreed, millest mina olen vist juba suurema osa ära proovinud. Nimeks on neil "Plum". Soovitan soojalt.
  • Väikesed võipakid. Okei, tegelikult ei leia neid ka väga lihtsalt kuskilt. Miks või? Sest ma olen valiv ja ei suuda kartuliputru ilma võita süüa.
  • Riisi- või maisileivad. Neid saab pea iga supermarketi tervisetoodete riiulist. Ma otsustasin maisileivakeste kasuks, sest need on õhemad ja maitse on parem.
  • Juust! Et oleks midagi maisileivakeste peale panna. Juust kipub muidugi üheks ühtlaseks plönniks sulama kuumusega, nii et see tuleks kiiresti ära süüa.
  • Konservid. Peamiselt kalakonservid. Hea süüa niisama, et valk kätte saada, või määrida maisileiva peale. 
  • Batoonid. Ma ei soovita müslibatoone, sest ma ei söö neid. Tasuks minna ilmselt "rüüstama" mõnd ökopoodi. Minu lemmik on seesami- ja meebatoon, mille leidsin hoopis supermarketist. 
  • Puuviljad. Minu reisilemmikuteks on banaanid ja õunad, sest tarbin neid ka igapäevaselt. 
  • Hernekrõbuskid. Täitsa kohalik Eesti mahetoodang, mille avastasin päris oma teekonna alguses, kui otsisin gluteenivabu tooteid. Lisasin neid reisil jogurti sisse.